Search Forum

Our Magazines

ecdallmann

Beginner

• "ecdallmann" started this thread

Societies: Pleasanton-Livermore Genealogical Society, Pleasanton Pioneer Cemetery Society

• Send private message

1

Friday, July 13th 2012, 5:56am

Wie belaufe ich mich was Registratur zu schreiben, um eine Geburtsurkunde zu bekommen?

Entschuldigen Sie bitte mein Deutsch, meine erste Sprache ist englisch, und ich muss einen Übersetzer verwenden. :S

Wie belaufe ich mich was Registratur zu schreiben, um eine Geburtsurkunde zu bekommen? ?(

Ich habe Opa (Alfred Fredrich Dallmann) gefunden, der an O 34, Kadiner Str lebt. 8 im Berlinier Verzeichnis 1935 und 1936. Das war das Jahr der Vater meines Mannes (Deitrich Emil Hubert Dallmann) war (am 2. August) geboren. Mein Mann möchte eine Kopie der Geburtsurkunde seines Vaters als ein Schritt bekommen, mehr über seinen Opa und Oma herauszufinden.Wir versuchen, Information von einem Vetter in Kanada zu bekommen, der Information zu den Namen des Vaters von Oma und der Mutter haben kann. Wir haben nur ihren Reichpass, der diese Information darin nicht hat.

Vielen Dank für jede Hilfe. :D
Elizabeth

How do I figure out what Registry Office to write to get a birth certificate?

I have found Opa (Alfred Fredrich Dallmann) living at O 34, Kadiner Str. 8 in the Berlinier Directory in 1935 and 1936. That was the year my husband’s father (Deitrich Emil Hubert Dallmann) was born (02 August). My husband would like to get a copy of his father’s birth certificate as a step to find out more about his Opa and Oma.

We are trying to get information from a cousin in Canada, who may have information to the names of Oma’s father and mother. We only have her Reichpass, which does not have that information in it.

Thank you for any assistance.

Elizabeth

Detlef05

Trainee

• Send private message

2

Friday, July 13th 2012, 10:01am

Hello Elizabeth,

Kadiner Straße is situated in Berlin-Friedrichshain. The competent Registry Office is Friedrichshain-Kreuzberg, see http://www.berlin.de/ba-friedrichshain-k…t/urkunden.html.

In order to overcome the blocking period your husband should write/sign the letter himself and to add a copy of his birth certificate and to point out, that he has a "berechtigtes Interesse" (important term!)to get the copy within the blocking period.

Good luck and kind regards
Detlef

ecdallmann

Beginner

• "ecdallmann" started this thread

Societies: Pleasanton-Livermore Genealogical Society, Pleasanton Pioneer Cemetery Society

• Send private message

3

Saturday, July 14th 2012, 2:50am

Hallo Detlef,

Vielen Dank für die Information. Ich werde meinen Mann der Brief schreiben lassen, um die Information bittend.

Ihr Freund,
Elizabeth