Search Forum

Our Magazines

Dear visitor, Welcome to Forum zur Ahnenforschung . If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

manilaus

Unregistered

1

Thursday, December 25th 2008, 4:15pm

Familie Lausmohr

Hallo,

ich bin zur Zeit damit beschäftigt unseren Familienstammbaum zu erstellen. Angelangt bin ich nun bei meinem Urgroßvater Hermann Lausmohr geb. 04.11.1871 in Penningsehl und gest. 21.12.1946 in Bassum.

Hat evt. jemand Informationen über meine Vorfahren? Der Name ist ja recht selten und von daher wäre ich dankbar für alle Infos, auch wenn es sich nicht direkt auf meinen Urgroßvater bezieht.

Ich wünsche eine schöne und besinnliche Weihnachtszeit.

Manuel Lausmohr

Paladin

Trainee

• Send private message

2

Thursday, December 25th 2008, 6:45pm

Hallo Manuel,
herzlich willkommen bei uns im Forum.
Ich habe deinen gesuchten Namen in meinem Suchprogramm eingegeben, welches mehrere Datenbanken dursucht. Leider konnte es nur 3x fündig werden, bei familysearch. Hier sind die 3 Treffer:

1): Edward LAUSMOHR
Birth Date: 3 Sep 1890
Death Date: Jan 1974
Social Security Number: 149-01-0329
State or Territory Where Number Was Issued: New Jersey

Death Residence Localities
ZIP Code: 07008
Localities: Carteret, Middlesex, New Jersey
West Carteret, Middlesex, New Jersey

2):Ellen LAUSMOHR
Birth Date: 3 Oct 1899
Death Date: Sep 1972
Social Security Number: 152-01-3609

Death Residence Localities
ZIP Code: 07008
Localities: Carteret, Middlesex, New Jersey
West Carteret, Middlesex, New Jersey

3):Gerard LAUSMOHR
Birth Date: 19 Jul 1928
Death Date: 24 Apr 1991
Social Security Number: 154-20-6705
Wünsche dir noch ein frohes Fest.
viele Grüße
Ulrich
suche Volkemer >1720 Pfalz; Elsaß; Lothringen;
Schmidt in Syrgenstein/Bayern-Schwaben und Lothringen Raum Bitsch > 1720

Jojo

Unregistered

3

Thursday, December 25th 2008, 11:05pm

Hallo,
unter dem Link kommt auch ein Lausmohr, der in der Zeit gelebt hatte.
http://www.online-ofb.de/famreport.php?o…&modus=&lang=de
ist im Ortsfamilienbuch Bremen zu finden, welches Du bei GedBas findest.
Gruß Jojo

RICKPACK

Unregistered

4

Monday, December 28th 2009, 10:52pm

Lausmohrs in America

I am researching my family in the USA and was directed to this site. I recognized my relatives in the reply by Paladin to manilaus. My great grandfather was the immigrant Lausmohr and I do not know his first name, but I do know Edward Lausmohr in Paladins reply was my great uncle and he was married to Ellen. Jean and Gerard were their children. They are all dead now. Gerard had two daughters . My grandmother was Ruth Lausmohr, Edwards younger sister. There are no remaining family members in the US who carry the name Lausmohr.

My father worked for years to find relatives and we thought perhaps the name had been misspelled. I am sure we must be related to the Lausmohrs of Bassum.. I would be glad to share what I know with my German relatives and would love to hear about them as well.

RICKPACK

Unregistered

5

Tuesday, December 29th 2009, 12:29am

Louis Lausmohr

My great grandfather (father to Edward and Ruth) was Louis Lausmohr. He was born in 1867 and came to New York in 1879.