Fam. Ehlig

  • Ich suche Vor - und Nachfahren der Fam Ehlig aus Wehlen. Eine Ur.....grossmutter Johanne Sophie Ehlig heiratete den Carl Christoph Flachs in Wehlen am 18.08.1776. Ihr Vater war Leinewebermeister und Hauswirt Johann Gottlieb Ehlig .


    Gruss


    mysza :S

  • Your message "I seek before - and descendants of the Fam Ehlig out of Wehlen. One original. ....grossmutter Johanne Sophie Ehlig married the Carl Christoph flax in Wehlen at the 18.08.1776. her father was a master linen weaver and house proprietor by the name of Johann Gottlieb Ehlig."



    Greetings friend, I am the 3rd Great Grandson of Johann Gottlieb Ehlig (born 19th January 1784 in the City of Wehlen, Saxony). My Great Grandfather was Karl Bruno Ehlig (born in 1845, City of Wehlen, Saxony). I would like very much to collaborate with you on Ehlig family history. I am a member of E.H.L.I.G. (Ehlig Historical Legacy Investigation Group). One of the unfortunate truths of Ehlig history in Saxony is that no one recorded the maiden names of the women that married into the Ehlig family. I personally would like to see this corrected.
    I look forward to hearing from you - you can email me at ehlig (ät) cwnet.com - let me know if you have any questions.
    Be well :) ,
    D. Carl Ehlig



    Grüße Freund, bin ich - Enkel von Johann Gottlieb Ehlig das 3. große (getragen 19. Januar 1784 in der Stadt von Wehlen, von Sachsen). Mein großes - Großvater war Karl Bruno Ehlig (getragen 1845, Stadt von Wehlen, Sachsen). Ich möchte sehr mit Ihnen auf Ehlig Familiengeschichte zusammenarbeiten. Ich bin ein Mitglied von E.H.L.I.G. (Ehlig historisches Vermächtnis-Untersuchungs-Gruppe). Eine der unglücklichen Wahrheiten der Ehlig Geschichte in Sachsen ist, dass niemand die Erstnamen der Frauen notierten, die in die Ehlig Familie heirateten. Ich persönlich möchte behobenes dieses sehen. Ich freue mich, von Ihnen zu hören - Sie können mich an ehlig (ät) cwnet.com mailen - informiere mich, wenn Sie irgendwelche Fragen haben. Seien Sie gut, D. Karl Ehlig :)




    [EDIT: E-Mail Adresse wurde wegen Spamschutz verfremdet! MfG Rafael (Moderator)]