Search Forum

Our Magazines

Dear visitor, Welcome to Forum zur Ahnenforschung . If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

TBWendeln

Beginner

• "TBWendeln" started this thread

• Send private message

1

Wednesday, December 15th 2010, 9:44pm

Freiburg University Records 1830s - Universität Freiburg Records 1830

List, I am trying to obtain information regarding my great, great, grandfather studying medecine at Freiburg in the 1830s. After emigrating to the USA he practiced medicine in Minster, Ohio. Does anyone know if the university has records going back to the 1830s, and if so who should I contact? The below is taken from a history published in 1880. Doctor John P. (Johann Paulus) Schmieder, the well-known and deservedly popular physician of Minster, was born in Rust, Granduchy of Baden, Germany, June 26, 1820, and entered upon the study of medicine, when but eleven years of age, at Freyburg University; he graduated and emigrated to America in 1846, and settled in Minster. Thank you, Ted WendelnDayton, OH USA Liste,

Ich versuche, Informationen zu erhalten über meine große, große, Großvater studierte Medizin in Freiburg in den 1830er Jahren. Nach seiner Emigration in die USA praktizierte er Medizin in Münster, Ohio. Ist die Universität haben Aufzeichnungen zurück zu den 1830er Jahren gehen, und wenn ja, wer sollte ich mich wenden? Das folgende stammt aus einer Geschichte im Jahr 1880 veröffentlicht wurde.

Dr. John P. (Johann Paulus) Schmieder, der bekannte und beliebte Arzt verdientermaßen von Münster, wurde in Rust, Gossherzogtum von Baden, Deutschland, 26. Juni 1820 geboren und begann das Studium der Medizin an der Universität in Freiburg als er elf Jahre alt war. Er schloss das Studium ab, wanderte 1846 nach Amerika aus, und ließ sich in Münster nieder.

Vielen Dank,

Ted Wendeln
Dayton, OH USA