Searching: Rochhausen / Rockhaus / Rockhausen *German and English translation*

  • *Scroll down for German*/*herabblicken Seite für Deutsch*


    Hello to everyone from Auckland, New Zealand.


    I have been researching for many years into my Great Grandfather's family which leads me to Germany, specifically Berlin and Bad Frankenhausen.


    My Great Grandfather: Georg August Oscar ROCKHAUS
    Born: 31st October 1861
    Place: Charite Kirche, Berlin Stadt, Brandenburg, Prussia
    Georg works on various ships including: Oceana (1898) Mercator (1899), Kassala ON 108687 (1899), Loch Lommond (1900), Viola (1900) & Aotea (1903).
    Georg then settles in New Zealand, is married to Mary Elizabeth Isabella SOUFFLOT.
    His marriage certificate outlines he is a "widower" and date of deceased wife was in 1902.


    Georg was born illegitimate to Auguste Marie Dorothea ROCKHAUS at Charite Kirche, Berlin. Outlined on the birth record is that Auguste is from Frankenhausen (now Bad-Frankenhausen).


    Auguste Marie Dorothea ROCKHAUS goes on to create a family with Friedrich Carl POHLE. Their children as as follows:
    Friedrich Carl Franz POHLE (Born: 9 Feb 1863)
    Gustav Adolph Hermann POHLE (Born: 12 Dec 1864)
    Carl Friedrich POHLE (Born 12 Apr 1867)
    Gertrud Valesca Margarethe POHLE (Born: 29 Jun 1869)
    Auguste Marie Agnes POHLE (Born: 12 Jan 1872)
    Friedrich Max Richard POHLE (Born: 13 Sep 1874)


    On the birth record for Friedrich Carl POHLE there is a note as follows:
    Mar 1863 note: Die richtigen Namen der Mutter dieses Kindes sind Marie Auguste Dorothea ROCHHAUSEN; abgeändert auf Grund der Verfügung des Königlichen Polizei-Präsidiums vom
    27. August 1885 Act 20.


    March 1863 note: The correct names of the mother to this child are Marie Auguste Dorothea ROCHHAUSEN; reason of changed: the decree of the Royal Police Bureau dated 27. August 1885 Act/File 20


    Therefore I am looking for the following:
    Any information (birth/death/marriage records or parents) for Marie Auguste Dorothea ROCHHAUSEN. However this surname could possibly be Rochhausen, Rockhaus, or Rockhausen.


    Any information on the first marriage of Georg August Oscar ROCKHAUS or ROCHHAUSEN. (date of marriage, wife's name, ?children?) I have tried to navigate the Hamburg State Archive website as previously suggested in the forums but have not found the historic birth/death/marriage record area.


    I have emailed the museums in Bad-Frankenhausen for more information as it has a small population, but I am awaiting to hear back.


    I look forward to hearing from anyone who is able to assist.
    Kind regards,
    Paislee
    Birth Record: Georg August ROCKHAUS: http://shirix.tumblr.com/image/49065781298
    Birth Record showing note about Auguste ROCHHAUSEN: http://shirix.tumblr.com/image/49068804669
    Apologies for the links, but the file sizes are too large to attach within the forum.


    Hallo an alle aus Auckland, Neuseeland.


    Ich habe seit vielen Jahren der Erforschung von Mein Urgroßvater der Familie, die mich führt nach Deutschland, speziell Berlin und Bad Frankenhausen.


    Mein Urgroßvater: Georg-August-Oscar Rockhaus
    Geboren: 31. Oktober 1861
    Ort: Charite Kirche, Berlin Stadt, Brandenburg, Preußen
    Georg arbeitet auf verschiedenen Schiffen, einschließlich: Oceana (1898) Mercator (1899), Kassala ON 108687 (1899), Loch Lommond (1900), Viola (1900) & Aotea (1903).
    Georg setzt sich dann in Neuseeland, wird Mary Elizabeth Isabella SOUFFLOT verheiratet.
    Seine Heiratsurkunde skizziert er ist ein "Witwer" und das Datum der verstorbenen Frau war im Jahr 1902.


    Georg geboren wurde illegitimate zu Auguste Marie Dorothea Rockhaus bei Charite Kirche, Berlin. Skizziert auf der Geburtsurkunde, dass Auguste von Frankenhausen (jetzt Bad-Frankenhausen) ist.


    Auguste Marie Dorothea Rockhaus geht um eine Familie mit Friedrich Carl POHLE erstellen. Ihre Kinder wie folgt:
    Friedrich Carl Franz POHLE (Geboren: 9. Februar 1863)
    Gustav Adolph Hermann POHLE (Geboren: 12. Dezember 1864)
    Carl Friedrich POHLE (geboren 12. April 1867)
    Gertrud Valesca Margarethe POHLE (Geboren: 29. Juni 1869)
    Auguste Marie Agnes POHLE (geboren: 12 Jan 1872)
    Friedrich Max Richard POHLE (Geboren: 13 Sep 1874)


    Bei der Geburt Rekord für Friedrich Carl POHLE gibt es einen Hinweis wie folgt:
    März 1863 Notiz: Die richtigen Namen der Mutter of this Kindes Sindh Marie Auguste Dorothea ROCHHAUSEN; abgeändert auf Grund der Verfügung ist des Königlichen Polizei-Präsidiums vom
    27. 20 August 1885 Act.


    März 1863 Hinweis: Die korrekten Namen der Mutter dieses Kindes sind Marie Auguste Dorothea ROCHHAUSEN; Grund der Änderung: das Dekret des Königlichen Polizei-Präsidium vom 27. August 1885 Act / Datei 20


    Deshalb bin ich für die folgenden suchen:
    Sämtliche Informationen über Marie Auguste Dorothea ROCHHAUSEN. Doch dieser Name könnte Rochhausen, Rockhaus, oder Rockhausen sein.


    Alle Informationen auf der ersten Ehe von Georg-August-Oscar Rockhaus oder ROCHHAUSEN. (Datum der Ehe, Frau heißt,? Kinder?) Ich habe versucht, das Staatsarchiv Hamburg Website navigieren, wie zuvor in den Foren vorgeschlagen, aber noch nicht die historische Geburt / Tod / Heiratsurkunde Bereich.


    Ich habe die Museen in Bad Frankenhausen-für weitere Informationen, wie es eine kleine Bevölkerung hat per E-Mail, aber ich warte auf zurück zu hören.


    Ich freue mich zu hören, von jedem, der in der Lage ist zu helfen.


    Mit freundlichen Grüßen,
    Paislee


    Geburtsurkunde Georg August ROCKHAUS: http://shirix.tumblr.com/image/49065781298
    Geburtsurkunde mit Hinweis für Auguste ROCHHAUSEN: http://shirix.tumblr.com/image/49068804669
    Entschuldigung für die Links, aber die Datei ist zu groß zu befestigen