Studts von Altengoers

  • I am attempting to confirm the origins and family members of my 3x great grandmother Magdalena Studt (sometimes Stuth) who lived in Moezen, Segeberg Holstein from about 1835 to about 1880. She was born about 1807 probably in Altengoers, Kirchspiel Segeberg. Her husband was Hans Hinrich Harder 1795-1868 from Högersdorf, Kirchspiel Segeberg. They were married in Segeberg 1835. They had two children: Hans Hinrich born 1837, and Catharina Margaretha born 1839.


    I would be interested if anyone has Magdalena or her family in their tree or knows anything more about her. I believe that her parents were Timm Studt, 1766?-1833 and (Anna) Elsabe Blun(c)k 1765? – ? from Altengoers. Siblings were Hans Hinrich Studt born about 1794 and Christina Maria Studt. The family appears in the 1803 census, but Magdalena was not born yet.


    Thanks for any help on this.


    Steve
    ======================================================================================




    Ich bin versucht, die Ursprünge und die Familienmitglieder meiner 3x Urgroßmutter Magdalena Studt (manchmal Stuth), die in Moezen, Segeberg, Holstein von etwa 1835 bis etwa 1880 lebte sie 1807 wurde geboren, wahrscheinlich in Altengoers, Kirchspiel Segeberg bestätigen. Ihr Mann war Hans Hinrich Härtere 1795-1868 aus Högersdorf, Kirchspiel Segeberg. Sie wurden in Segeberg 1835 heiratete Sie hatten zwei Kinder: Hans Hinrich geboren 1837 und Catharina Margaretha geboren 1839.


    Mich würde interessieren, ob jemand Magdalena oder ihre Familie in ihrem Baum oder weiß etwas mehr über sie. Ich glaube, dass ihre Eltern waren Timm Studt, 1766? -1833 Und (Anna) Elsabe Blun (c) k 1765? -? von Altengoers. Geschwister waren Hans Hinrich Studt um 1794 und Christina Maria Studt geboren. Die Familie wird in der Volkszählung 1803, aber Magdalena war noch nicht geboren.


    Vielen Dank für jede Hilfe zu diesem Thema.


    Steve


    4 Mal editiert, zuletzt von scornell1 () aus folgendem Grund: formatting and translation

  • Hello, I have Studts from Mözen among my ancestors. The oldest is Hans STUDT oo Maria HARFST. They had a son Hans Christian STUDT, born 7. May 1823 in Mözen oo Catharina Margaretha Brüggmann (* 14. March 1824 in Rethwischer Dorf, now Rethwischdorf). Does this help you in any way?

    Pfalz (FN Werle, Kraft, Blauth, Briegel, Antes, Heil), Finistère (FN Salaün, Bécam), Hzm. Schleswig (FN Studt, Bendixen [Brarupholz]), Schleswig-Holstein (FN Dierck)