Search Forum

Our Magazines

[solved] Hochzeit 1700

Dear visitor, Welcome to Forum zur Ahnenforschung . If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

• "thankmarvanbriest" started this thread

• Send private message

1

Wednesday, August 21st 2019, 9:14am

Hochzeit 1700

Hallo zusammen,

ich habe hier diesen Heiratseintrag aus dem Jahr 1700 des Christoph Bulius und seiner Frau Anna Maria.

Wie heißt der Vater der Anna Maria: Ich lese Christian Vober(?) aus Torgau ... Es gab zu dieser Zeit einen Posamentierer in Torgau, der Christian Röber hieß. Sollte es jedoch dieser gewesen sein, würde das eine interfamiliäre Hochzeit bedeuten: Der Enkel dieses Christian Röber heiratete 1753 die Enkeltochter des Christoph Bulius.

Viele Grüße
Thankmar

This post has been edited 2 times, last edit by "thankmarvanbriest" (Aug 21st 2019, 10:55am)

sommer

Trainee

• Send private message

2

Wednesday, August 21st 2019, 10:34am

Hallo Thankmar,
das ist ein R.

http://www.suetterlinschrift.de/Lese/Kanzlei2.htm

Hier auch nochmal, Richtigk und Reu.
sommer has attached the following file:
  • Richtigk Reu.PNG (57.97 kB - 3 times downloaded - latest: Aug 21st 2019, 10:56am)
Viele Grüße :) Ursula

• "thankmarvanbriest" started this thread

• Send private message

3

Wednesday, August 21st 2019, 10:55am

Danke Ursula für die Gewissheit!

Dann ist mein Vorfahr Friedrich August Röber wohl das Produkt einer Verwandtenehe :wacko:

Gruß
Thankmar