Search Forum

Our Magazines

Dear visitor, Welcome to Forum zur Ahnenforschung . If this is your first visit here, please read the Help. It explains how this page works. You must be registered before you can use all the page's features. Please use the registration form to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

martin36

Unregistered

1

Monday, November 21st 2005, 7:48pm

Baer,Nickel,Gogolin,Böhm,Helmer

Wunderschönen guten Abend alle zusammen,
ich suche Informationen zu den Namen Baer,Nickel,Gogolin,Böhm und Helmer aus Westpreußen/Polen (Großraum Thorn/Leipe.)Die mir zugänglichen Online-Datenbanken habe ich schon erfolglos :(abgeklappert,und als genealogischer Neueinsteiger muß ich andere Quellen erst noch erschließen....

Ein herzliches
:danke:
schon mal im Voraus....
Gruß Martin

Lars_Heidrich

Unregistered

2

Monday, November 21st 2005, 9:18pm

RE: Baer,Nickel,Gogolin,Böhm,Helmer

Hallo Martin,

hier könnte Dir zum Beispiel das Standesamt I in Berlin, Rückerstraße 9 in 10119 Berlin, z.H. Frau Lindemann, weiterhelfen, da dort viele der Kirchenbücher und Standesamt-Unterlagen aus den ehemaligen deutschen Ostgebieten lagern. Bearbeitungszeit kann u.U. über vier Wochen dauern.

Gruß! Lars

BRERSU

Unregistered

3

Saturday, April 15th 2006, 8:56pm

Habe grade herausgefunden, dass ich die Urenkelin 3. Grades einer Frau Wilhelmine Nickel bin.

Damals verheiratet mit Landwirt Gottfried Mieske in Stieglitz

Eine gemeinsame Tochter ist Auguste Wilhelmine Mieske geboren in Stieglitz bein Schönlanke Posen am 14.03.1853

Kannst Du damit was anfangen?

Sonst habe ich nur noch Nachfahren.

LG Susanne

Karen Kennedy

Unregistered

4

Sunday, December 17th 2006, 4:16am

Hello Martin,

I have just found you via the internet. Several of the names you are searching are familiar to me as members of my parents family. Both my mother and father were born in and had family in the Lipno area and attended the Evangelische Lutheran kirche in Wolschebuden. My father Liedtke was the oldest son of teacher Liedtke in Barany and he married the youngest daughter of Friedrich Nickel, who was also born in this area. I think my grandmother Nickel's maiden name was Bohm but I have also heard my mother speak of the Helmer name so I am sure there is a connection there. Friedrich Nickel had a large farm and many children including Heinrich, Fritz (Friedrich), Erich, Marta, Ella and Erika, many of whom travelled to Germany after WWII where I have cousins now who are in their 40's and 50's. My parents came to Canada in 1948 approx. where I was born and I now live in California. If any of this is useful to you in your ancestral research, or please if you think you have information which might help my research, I would appreciate your contacting me by email. Best wishes, Karen

martin36

Unregistered

5

Sunday, December 17th 2006, 5:02pm

Hello Karen,
thanks for your E-Mail. First, I have to apologize for my not so perfect English. Well, we are definetely related. My Grandmother Ella was the oldest Sister of your mother Erika, and my Father was therefore one of your cousins. Unfortunately he died in 1997. I remember your parents visiting Germany when I was a child (I was born in 1969).
Due to the fact, that my Grandma had 6 brothers and sisters, there are many tracks to follow, but yeah-seems that I found one!!!!!!
I have collected several documents about our family, and I am in connection with another of your cousines: Waltraud, the daughter of your aunt Martha. If you want to have more Information, please write to martin.baer@arcor.de and you can also phone me on 0049-211-465440.I am happy having found another member of my family, and would like to keep the contact. So I hope We will hear fom each other again.....
Regards
Martin Baer

rotraud

Moderatorin

Societies: WGGF

• Send private message

6

Sunday, December 17th 2006, 6:29pm

Ist ja toll!
Martin, hat deine Familie Baer zufällig Verwandte in Palschau gehabt? Ich bin auf der Suche nach Ephraim Baer, der 1761 in Palschau geboren wurde und 1809 in Danzig starb. Palschau gehört zum Kreis Marienburg.

martin36

Unregistered

7

Monday, December 18th 2006, 5:35pm

Hallo Rotraud,
der älteste Baer, mit dem ich dienen kann ist

Johann Baer, Landwirt in Maluszyn
* 14.01.1864
+ im Januar 1945

Weiter bin ich nicht gekommen, ich weiß aber momentan auch nicht, wo ich weitere Informationen herbekomme.
Gruß Martin

Maternus

Moderatorin

• Send private message

8

Monday, December 18th 2006, 11:41pm

Hallo Martin,

ich hätte da noch einen Link für Dich, auf diesem kommt der Name "Nickel" häufig vor:

http://www.mennonitegenealogy.com/prussia/

...es wurden auch andere Relegionen aufgezeichnet, aber sieh selbst!

Grüße von Maternus :D
"Wissen ist Macht" (Heinrich Barth März 1850)
Nüscht wissn, macht aba ooch nüscht! (der Berliner)
Je mehr man weiß, desto weniger weiß man nichts! (Ich)

vveeteren

Unregistered

9

Friday, January 5th 2007, 7:11pm

Hallo Martin,

bei meinen Vorfahren kommt der Name Gogolin auch vor.
Was hast du für Namen in deiner Liste mit dem Namen Gogolin???

Gruß
Aimee

martin36

Unregistered

10

Monday, January 15th 2007, 10:33am

Hallo Aimee,
ich habe eine Luise Gogolin, geboren am 19.07.1868, gestorben im März 1945. Sie war verheiratet mit Johann Baer, geboren 14.01.1864 und gestorben im Januar 1945. Nähere Angaben über die Geburtsorte habe ich leider nicht, und weiter zurück komme ich momentan auch nicht.
Gruß Martin