Kriedemann

  • Hi fellow members. I am trying to trace my German heritage and have hit a brick wall - we can trace back to my my great-great grandfather (there is one mention of my great-great-great grandfather) I would appreciate any help or hints to trace back further - thank you.




    Our ancestor that came to Australia in 1866 was named Gottfried Kriedemann as was his father (who was married to Dorothea Wagner). He was born in the town of Wollin near Scmolln (near Prenzlau) on the 6th September 1837, he married Friedericke Wilhelmine Girke (who was born in Germany on the 2nd May 1843) They married in 1865. They had a son Wilhelm (unsure of birth date) They had free passage on the 15th October 1865 aboard the ship "Cesar Godeffroy" departing from Hamburg. There is a family legend which says one brother went to Australia, one brother went to South Africa and one brother went to the United States of America (We know there are Kriedemanns in South Africa and the USA but haven't been able to establish a link as yet.




    We have a good knowledge of our ancestor and onwards - where we are stuck is on his father and family and earlier - any help or hints would be gratefully accepted. Kind regards, Terry


    Moderator-Übersetzung/Translation:
    [font='Arial'] Hallo an allen Mitgliedern. Ich versuche, meine deutsche Erbe zu erforschen und habe eine Mauer erreicht - wir können zu meinem Ururgrossvater zurück forschen (es gibt sogar einmal eine Erwähnung meines Urururgrossvaters) und ich würde mich über jegliche Hilfe oder Hinweise freuen, du uns weiter zurück bringen - Danke


    Unser Ahn, der nach Australien in 1866 auswanderte, hiess Gottfried Kriedemann, wie sein Vater, der mit Dorothea Wagner geheiratet war. Er wurde in Wollin, i.d.nähe von Wollin (i.d.nähe von Prenzlau) am 6. Septemeber 1837, er heiratete Friedericke Wilhelmine Girke (in Deutschland geboren am 2. Mai 1843) Sei heirateten in 1865. Sie hatten einen Sohn (Geburtsdatum unbekannt) Sie hatte freien Fahrt auf den "Cesar Godeffroy", der aus Hamburg am 15. Oktober 1865 auslief. Es gibt eine Familienlegende, die besagt, ein Brüder ging nach Australia, ein Brüder nach South Africa und ein Brüder United States of America (Wir wissen, dass es Kriedemann in South Africa und USA gibt, aber wir haben noch keine Verbindung feststellen können.


    Wir wissen viel über unseren Ahn und seine Nachkommen - wo es hapert, ist mit seinem Vater, dessen Familie, und weiter zurück. - jegliche Hilfe und Hinweise gerne angenommen. Schön Gruß, Terry :thumbsup:

  • Hi Terry,


    go on http://www.db-brandenburg.de once metasearch A button is above for English
    There find you some references too family Kriedemann and Girke.


    I still find in my documents
    Kriedemann, nee Gehricke Friedericke born 1843 go to 1865 from Schmoelln
    Kriedemann, Gottfried born 1837
    Kriedemann, Gottfried Wilhelm Friedrich born 1865


    Peter

  • Friedericke Kriedemann nee Gehricke born 2 May 1843
    Gottfried Kriedemann *6 Sep 1837 Wollin
    Gottfried Wilhelm Friedrich Kriedemann *11 May 1865


    Which data are still confessed you (Place, year,combined families) . I still have some references.


    Peter